ΥΓIΕΙΝΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Tην επόμενη φορά που θα απλώσουμε το χέρι μας
στο ράφι του καταστήματος τροφίμων, ας φροντίσουμε να ελέγξουμε τα
συστατικά στην ετικέτα του προϊόντος που θα επιλέξουμε και ας σκεφτούμε:
"Είναι, άραγε αυτό το προϊόν ό,τι πιο υγιεινό θα μπορούσα να αγοράσω;"
Τι πληροφορίες υπάρχουν στις ετικέτες τροφίμων και γιατί είναι σημαντικές;
Θα πρέπει να κοιτάξουμε την ετικέτα τροφίμων πάνω στη συσκευασία του
προϊόντος που έχουμε μπροστά μας και να ψάξουμε να βρούμε:
1.Το
όνομα του προϊόντος:
(το όνομα δεν μπορεί να είναι παραπλανητικό. Εφ' όσον λέει
"σοκολάτα γάλακτος με δημητριακά και σταφίδες", πρέπει να έχει μέσα
πραγματική
σοκολάτα γάλακτος και όχι αρωματικές ουσίες).
2.Την
ημερομηνίας λήξης:
(πρέπει να υπάρχει σε όλα τα τρόφιμα που αγοράζουμε. Να υπολογίσουμε
ότι το προϊόν που αγοράζουμε πρέπει να καταναλωθεί πριν από αυτή την
ημερομηνία).
3.Τον
πίνακα συστατικών:
(είναι μια από τις πιο βασικές πληροφορίες της ετικέτας τροφίμων.
Να προτιμάμε τα προϊόντα που αποτελούνται από φυσικά συστατικά και να
αποφεύγεις αυτά που περιέχουν χρώματα ή συντηρητικά. Το πρώτο συστατικό
της σοκολάτας π.χ. "σόκο-σόκ" είναι η ζάχαρη. Αυτό σημαίνει ότι
μέσα στη συγκεκριμένη σοκολάτα υπάρχει
περισσότερη ζάχαρη από κάθε άλλο συστατικό).
4.Το
βάρος ή η ποσότητα του προϊόντος:
(η ποσότητα πρέπει να αναφέρεται. Συχνά, εμφανίζεται ένα μεγάλο
e,
το οποίο σημαίνει ότι η ποσότητα -ίσως- να διαφέρει λίγο από συσκευασία σε
συσκευασία. Δύο διαφορετικές συσκευασίες με το ίδιο μέγεθος δεν έχουν
πάντα την ίδια ποσότητα περιεχομένου).
5.Τις
οδηγίες χρήσης και φύλαξης:
(οδηγίες για τη σωστή χρήση και φύλαξη του
προϊόντος).
6.Το
όνομα και τη διεύθυνση του κατασκευαστή:
(πρέπει να αναφέρονται).

Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που σε επηρεάζουν για να αγοράσεις ένα
συγκεκριμένο προϊόν (η τιμή του, η γνώμη κάποιου φίλου ή μέλους της
οικογένειας, η συσκευασία, το άρωμά του). Ίσως ένας από αυτούς να είναι
και η διαφήμιση. Ο στόχος των διαφημίσεων είναι να σε πείσουν να αγοράσεις
το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρουν, π.χ. να αγοράσεις μια
συγκεκριμένη μάρκα σοκολάτας ή να πας σε κάποιο συγκεκριμένο εστιατόριο.

Για να καταφέρουν να πείσουν τον καταναλωτή να αγοράσει το προϊόν που
προσφέρουν, οι διαφημίσεις χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές και ορισμένες
παρουσιάζονται παρακάτω: |