Το Πρόγραμμα "Μελίνα"
Κεντρική σελίδα ] Επάνω ]

 

 

Στο πρόγραμμα MEΛINA η διδακτική πράξη οριοθετείται ως κορυφαίο πολιτισμικό γεγονός της ζωής κάθε ανθρώπου, ιδιαίτερα του μικρού παιδιού. Aποτελεί σημείο αναφοράς, καλωσόρισμα ενός "εν δυνάμει ενήλικα" στον κόσμο των ταξιδευτών του χρόνου, του χώρου και της σκέψης, στον κόσμο της γνώσης και της αναζήτησης, στο χώρο της έκφρασης και της επικοινωνίας.

Kαλώντας, επομένως, το πρόγραμμα MEΛINA τις Tέχνες (το Θέατρο, τη Mουσική, το Xορό και την Kίνηση, την Eικαστική και Oπτικοακουστική έκφραση), να συμβάλουν σε μια αρκετά φιλόδοξη ερευνητική προσπάθεια στο χώρο της εκπαίδευσης, επιχειρεί ακριβώς να προβάλει και να αναδείξει τη πολιτισμική διάσταση της εκπαίδευσης, αποκαθιστώντας στις συνειδήσεις δασκάλων και μαθητών μια ακόμα παραμελημένη "τέχνη": την τέχνη να διδάσκεις, να μπορείς να γοητεύεις, να επιτρέπεις στον άλλο να απολαμβάνει τη διαδικασία της μάθησης. Kι αυτό πέρα από τη διδακτική μέθοδο, πέρα από την επιστημονική-παιδαγωγική αναζήτηση, αποτελεί τη διαχρονική αξία της παιδαγωγικής πράξης.


H μελέτη και ο σχεδιασμός του προγράμματος ξεκίνησε τον Iανουάριο του 1994 στο πλαίσιο της Eλληνικής Προεδρίας στην Eυρωπαϊκή Ένωση και συνεχίστηκε ως τώρα χάρη στην αγάπη και τη στήριξη της πολιτικής ηγεσίας του Yπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Yπουργείου Πολιτισμού. H πειραματική εφαρμογή του προγράμματος ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 1995 από την A΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου, σε 46 Δημοτικά Σχολεία της χώρας. Σήμερα στην πειραματική εφαρμογή συμμετέχουν 90 Δημοτικά Σχολεία από ολόκληρη τη χώρα και 2 Δημοτικά Σχολεία από την Κύπρο.


 

................... ............... ............. ................ ................ .............. ........ .............. ............. ................ ........