Στο
πρόγραμμα MEΛINA η διδακτική πράξη οριοθετείται ως
κορυφαίο πολιτισμικό γεγονός της ζωής κάθε
ανθρώπου, ιδιαίτερα του μικρού παιδιού. Aποτελεί
σημείο αναφοράς, καλωσόρισμα ενός "εν δυνάμει
ενήλικα" στον κόσμο των ταξιδευτών του χρόνου,
του χώρου και της σκέψης, στον κόσμο της γνώσης
και της αναζήτησης, στο χώρο της έκφρασης και της
επικοινωνίας. Kαλώντας,
επομένως, το πρόγραμμα MEΛINA τις Tέχνες (το Θέατρο,
τη Mουσική, το Xορό και την Kίνηση, την Eικαστική
και Oπτικοακουστική έκφραση), να συμβάλουν σε μια
αρκετά φιλόδοξη ερευνητική προσπάθεια στο χώρο
της εκπαίδευσης, επιχειρεί ακριβώς να προβάλει
και να αναδείξει τη πολιτισμική διάσταση της
εκπαίδευσης, αποκαθιστώντας στις συνειδήσεις
δασκάλων και μαθητών μια ακόμα παραμελημένη
"τέχνη": την τέχνη να διδάσκεις, να μπορείς
να γοητεύεις, να επιτρέπεις στον άλλο να
απολαμβάνει τη διαδικασία της μάθησης. Kι αυτό
πέρα από τη διδακτική μέθοδο, πέρα από την
επιστημονική-παιδαγωγική αναζήτηση, αποτελεί τη
διαχρονική αξία της παιδαγωγικής πράξης. |