Tο Eκπαιδευτικό Yλικό
Κεντρική σελίδα ] Επάνω ] Κλιμάκια Καλλιτεχνών ] [ Tο Eκπαιδευτικό Yλικό ] Επιμορφωτικά Σεμινάρια Εκπαιδευτικών ] Πρότυπες επισκέψεις σε χώρους Πολιτισμικής αναφοράς ] Kεντρική Επιτροπή Συντονισμού του Προγράμματος ]

 

sakoi.jpg (21511 bytes)


Παραγωγή Εκπαιδευτικού Υλικού


Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος ΜΕΛΙΝΑ περιλαμβάνει οδηγούς μαθημάτων, προτάσεις για δραστηριότητες, παιδαγωγικές υποδείξεις και σχέδια εργασίας, ενώ συγχρόνως συνοδεύεται από επιλεγμένο βοηθητικό υλικό (εικόνες, ήχους, κείμενα και μικροαντικείμενα), που "ζωντανεύει" το μάθημα. H καθημερινή αξιοποίηση του υλικού αυτού στην τάξη ορίζεται από τον ίδιο τον δάσκαλο και προσαρμόζεται στο δικό του ρυθμό και στις δικές του ανάγκες.


Έχουν παραχθεί τέσσερις θεματικοί φάκελλοι με εκπαιδευτικό υλικό που αναφέρεται στη Μουσική, στην Εικαστική και Οπτικοακουστική Τέχνη, στο μάθημα της Γλώσσας και στις Επιστήμες.

 

boxes.jpg (5003 bytes) Ο Ήχος της Μουσικής


Ο φάκελος περιλαμβάνει ένα σύνολο πέντε διαφορετικών και παράλληλων δράσεων:

  • Ήχος, ηχογόνα σώματα και αυτοσχέδια μουσικά όργανα      
  • Μουσικά παιχνίδια      
  • Τραγούδι      
  • Μουσικές κατασκευές, μουσική εξιστόρηση, αυτοσχεδιασμός      
  • Μουσικές ακροάσεις

Στον εκπαιδευτικό φάκελο περιλαμβάνονται:

     

  • Βιβλίο του Δασκάλου      
  • Καρτέλες δραστηριοτήτων      
  • Τρεις κασέτες ήχου
colors.jpg (4171 bytes) Η Ματιά των Εικαστικών


Ο φάκελος περιλαμβάνει σύνθεση πολύτεχνων δραστηριοτήτων, με έμφαση στην εικαστική δημιουργία, που ομαδοποιούνται σε τρεις θεματικές ενότητες:

  •   «Μαγειρεύοντας τα χρώματα»:
    Ασκήσεις στο Νόμο της Αντίθεσης, Ταυτόχρονη Αντίθεση - Αντίθεση συμπληρωματικών, Χρωματικοί κύκλοι      
  • «Λαβύρινθος»: Ασκήσεις εξοικείωσης με τα στοιχεία Σημείο-Γραμμή-Σχήμα.  
  •   «Το Ταξίδι του Ήλιου»: Άσκηση πολύτεχνη με έμφαση στην ΥφήΣτον εκπαιδευτικό φάκελο περιλαμβάνονται:

     

  • Βιβλίο του Δασκάλου      
  • Κάρτες επίδειξης      
  • Σαράντα διαφάνειες προβολής      
  • Μια κασέτα ήχου


music.jpg (3490 bytes) Μια Μάγισσα στην Τάξη μας


Αποτελεί παράδειγμα για σύνθεση ετερόκλητων επαναληπτικών ασκήσεων σε έναν υποτυπώδη θεματικό ιστό.
Οι γλωσσικές και μαθηματικές ασκήσεις που προβλέπονται στις δραστηριότητες εκτέλεσης προέκυψαν από σχετική διερεύνηση των θεμάτων της ύλης της Α' Δημοτικού που παρουσιάζουν δυσκολίες και χρειάζονται πρόσθετη επιμονή για τη εμπέδωσή τους.
Συγκεκριμένα το υλικό απαντά:

  •   Στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παρακολούθησης και εκτέλεσης οδηγιών      
  • Στη σύνθεση ολοκληρωμένων φράσεων      
  • Στην εμπέδωση μαθηματικών εννοιών και εννοιών προσανατολισμού στο χώρο       Στον εκπαιδευτικό φάκελο περιλαμβάνονται:      
  • Βιβλίο του μαθητή (8 αντίτυπα)      
  • Βιβλίο του Δασκάλου      
  • Βιβλίο «Φύλλων δραστηριότητας» (μήτρες φωτοαντιγράφων)    
  • Κασέτα ήχου που συνοδεύει μερικές από τις δραστηριότητες στην τάξη


magic.jpg (3813 bytes) Βροχές κάθε λογής


Ο φάκελος αποτελεί παράδειγμα για «θεματική επεξεργασία» που με συνοδευτικό στοιχείο το θέμα «ΒΡΟΧΗ» εκτείνεται σχεδόν σε κάθε χώρο του αναλυτικού προγράμματος. Εμπλουτίζεται ωστόσο και με ομαδικές δραστηριότητες όπως:

  • Ακρόαση ήχων      
  • Χειροτεχνίες      
  • Διαδικασία συνέντευξης με κασετόφωνο      
  • Ανθολόγηση λογοτεχνικών κειμένων      
  • Παρατήρηση και ξενάγηση σε πίνακες ζωγραφικής      
  • Στοιχεία γραφικών παραστάσεων      
  • Στοιχεία κατάστρωσης πινάκων

Στο φάκελο περιλαμβάνονται:

     

  • Βιβλίο του Μαθητή (8 αντίτυπα).      
  • Βιβλίο του Δασκάλου.      
  • Βιβλίο «Φύλλων δραστηριότητας» (μήτρες φωτοαντιγράφων).      
  • Κασέτα ήχου που συνοδεύει τις δραστηριότητες.      
  • Σειρά δώδεκα διαφανειών προβολής ζωγραφικών έργων.      
  • Δύο αφίσες με ζωγραφικά έργα «Δώδεκα τοπία πριν από τη βροχή».      
  • Σαράντα έγχρωμες καρτέλες για τη δραστηριότητα «Το παιχνίδι του Μετεωρολόγου».      
  • Δείγματα υφασμάτων για τη δραστηριότητα «Το πιο κατάλληλο ύφασμα».


Τα μηνύματα και οι σημασίες τους


sakoi1.jpg (4484 bytes)
Εκπαιδευτικό υλικό χωρίς κατευθυντήριες οδηγίες και κανόνες, σαν «ερώτημα ανοιχτό» που προσπαθεί να ξεκλειδώσει τη φαντασία και το μεράκι. Τούτο το μήνυμα αναζητά τη δημιουργική ματιά. Την προσωπική ανάγνωση και την υποκειμενική του καθενός πρόταση.